HTML

bolygohollandi

Whatever you do in your freetime ... it's your business

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friendly fire

2008.06.02. 17:25 jobbunko

PinkPop [r.a.t.m.]

Figyelem! Szokimondo, durva szovegek!


Elozmenyek: 2000-ben feloszlik a valaha letezo legkiralyabb egyuttes, a Rage Against The Machine. A blog szerzoje azota kesereg, hogy soha nem lathatja oket eloben. Az egyuttes 2007-ben ujra osszeall nehany koncert erejeig, de csak a tengeren tulon lepnek fel. 2008 tavaszan molyembertol szereztem tudomast arrol, hogy a Rage fellep az ausztriai Novarock fesztivalon. A hir hallatan megvizsgaltam a weboldalukat, es kiderult, hogy Eindhoventol nem messze is fellepnek, a PinkPop fesztivalon.



A PinkPop nem valami kocsog-feszt (upsz), csak altalaban Punkosdkor tarjak, amit hollandul Pinksternek hivnak, innen az elnvezes. Napijeggyel erkeztem, a harom napbol csak az utolsot (vasarnap) tekintettem meg - 2008 juni 1. Ketto korul erkeztem meg, es gyorsan felterkepeztem a terepet. Harom szinpadon folytak a koncertek, amikor megerkeztem a nagyszinpad melletti satorban epp nem lehetett beferni Roison Muphy-re, amin nem nagyon kesergtem. Elsetaltam a harmadik helyszinhez is, ahol eppen a Calvera Conspiracy zuzott, de ok sem fogtak meg nagyok, bekukkantottam hat a a vasarba, jo lett volna egy taska, amibe betehetem a cuccaimat. A nagy meleg miatt ugyanis nemcsak a pulover bizonyult feleslegesnek (es terhesnek is), de meg a hosszu farmerbol is roviedt barkacsoltam, valamint megszabadultam meg par felesleges ruhadarabtol is. Estere jol le is sultem.

Gyors kajalas utan visszatertem a nagyszinpadhoz, pont idejeben, hogy lassam a Racoont. Oket nem nagyon ismertem korabban, de jo benyomast tettek.



Koncert kozben probaltam minel elobbre helyezkedni, ami jol is ment egy darabig, de egyszer csak egy kordonba utkoztem. Kiderult, hogy a szinpad kozvetlen eloteret elkeritettek, es oda csak meghatarozott szamu embert engedtek be. Arrol ugye szo sem lehetett, hogy a Rage-et ne onnan nezzem, tehat elhataroztam, hogy kideritem, hogy lehet oda bejutni. A Racoon utan, mikozben epp megszabadultam a korabban elfogyasztott soroktol megtalaltam a bejaratot, amit epp akkor nyitottak meg az addigra ott felgyulemlett nem tul nagy letszamu Alanis Morissette kemenymagnak. Veluk egyutt tehat en is a duhongobe jutottam, es (bar ekkor varni kellett, mig a szinpadot atszerelik a muvesznonek) elhataroztam, hogy onnan mar ki nem mozdulok. Filgyelem! ekkor 16:30 volt, a Rage pedig 21:15-kor kezdett! :)



AM nem volt rossz, persze nagyon kiraly a hangja meg az egesz jol szolt, de azert nem ajultam el tole, olyan kis benan nezett ki a szinpadon. Ellentetben a koncert utan a kivetiton mutogatott kepekkel, ahol eleg bombazo volt. Az mondjuk jopofa volt, hogy szulinapja alkalmabol ketszer is enekelt neki a kozonseg.



AM utan a Queens of the Stone Age kovetkezett, a ketto kozotti szunetben szunditottam egy kicsit a nagy meleg miatt :) A QOTSA az elso ket szamban nem alkotott maradandot, de aztan az enekes elkezdett hoborogni, hogy mi az, hogy a biztiőr szol a csajoknak, hogy ne uljenek fol a pasik nyakaba es hogy ez egy kurva Rock and Roll fesztival, es mindenkinek be kene szivni meg elmenni kefelni. Es hogy mindenki erezze jol magat, a biztiorok mag kapjak be. Na, utana elkezdtek zuzni es kurva jok voltak!



QOTSA utan mar csak egy szinpad atszerelesnyi idot kellett varni a nagy esemenyre. Ekkor mar nem aludtam, csak azt vartam, hogy kicsit lazuljon a tomeg, es egy jo helyet foghassak magamnak. Sikerult is annyira eloremennem, hogy annal jobban mar nem lett volna ertelme, mert akkor mar a szinpad takart volna. Az ilyenkor szokasos vegelathatatlan baszkodas utan aztan eljott a nagy pillanat, mar alig vartam, hogy meglassam a jol ismert bozontot meg a Unite! baseball sapkat. Ehelyett semmi ilyesmi nem volt, ugyanis guantanamoi-fogoly egyenruhaban erkeztek, ugy kellett bevezetni oket, nehogy hasra essenek Tom Morello pedaljaiban.



Az elso szamot igy is jatszottak vegig. Mint emlitettem, eleg jo helyem volt, es arra szamitottam, hogy nagy ramazuri majd csak koztem es a szinpad kozott lesz - ehelyett az elso gitarpenditesre kozvetlenul mellettem robbant a bomba (nem veletlenul - a Bombtrackkel kezdtek) iszonyat zuzas volt, de alltam a sarat. Aztan persze egy kicsit hatrebb szorultam, de onnan is tokeletes volt. Foleg, mert a koncert maga az volt - mindent eljatszottak, amit kellett, volt People of the Sun, Bullet In The Head, Know Your Enemy, Bulls On The Parade, Testify. A zuzda szamok persze megfelelo fogadtatasra talaltak, soha nem latott rádiuszú pogo-körök alakultak ki. Aztan ahogy igazi profikhoz illik tartottak egy kis pihenot kb ket szam erejeig (asszem Calm Like a Bomb) de addigra a Tom Morello baseballsapkajanak mar az ellenzoje is ugy atazott, hogy folyt belole a viz. Aztan reszben egy monolog reszben alkalmas szamok (Guerrilla Radio, Born of a Broken Man, Wake Up, Freedom, Sleep Now In The Fire) formajaban megkaptuk az ideologiai koordinaciot is. Egy es negyed ora utan leleptek a szinpadrol de csak azert, hogy megnagyobbat utve jojjenek vissza aztan ket raadasszammal jottek vissza, es feltettek az i-re a pontot a Killing In The Name-vel - szetbasztak mindent (upsz).



Szerintem mondjuk elegans lett volna nem azzal a szammal befejezni amit mindenki kovetelt, de igy legalabb mindenki megkapta, amiert ellatogatott a PinkPopra. Jobbunko is megcsodalhatta az embert, aki soha nincs ujjatlanban, a matricas gitarokat, meg a nagyon merges mozgalmárt.

u.i.: ha Tom Morello felall a hangfalra az azert nagyon jo mert
  • nagyon vaganyul nez ki
  • nagyobbat lehet onnan ugrani
  • a szinpad egy kicsit sem takarja (es ezzel o az egyetlen labbal is rendelkezo gitaros)

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://bolygohollandi.blog.hu/api/trackback/id/tr48499760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobber 2008.06.04. 12:17:23

jo lehetett ez. néztem a többi napon is jo nagy nevek voltak. amugy az roisín murphy és azért az nemrossz.

jobbunko 2008.06.04. 12:48:29

Tudom, hogy nem rossz ... csak azt mondtam, hogy nem keseredtem el, amikor nem fertem be ra. Inkabb ittam egy sort :)
süti beállítások módosítása