HTML

bolygohollandi

Whatever you do in your freetime ... it's your business

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friendly fire

2009.02.18. 20:15 jobbunko

Edinburgh

Skociai latogatasom apropojat az adta, hogy W. Krisztina buntetlen eloeletu magyar allampolgar szeptember ota Edinburghban bontogatja szarnyait es nem tudtam nem elfogadni a meghivasat. Sot, lehet, hogy nem is ugy volt, lehet, hogy en hivtam meg magam, de ez most nem is olyan fontos.

Csutortok este erkeztem kilenc korul es vasarnap estig maradtam. Az elso meglepetesre mar a repulon (Amszterdam->Edinburgh) sor kerul, mikozben az easyjet magazint lapozgattam. Feltunt ugyanis, hogy a megszokottnal alacsonyabbak az arak. AZtan eszrevettem, hogy azert, mert fontban van megadva. Es akkor esett le, hogy "FONT bazmeg", na az nincs nalam. Par nappal korabban leemeltem egy zsirosabb osszeget a szamlamrol, hogy legyen mit a tejbe apritani, tehat penz volt nalam, de olyan, amit Skociaban elfogadnanak, egy filler sem. Pedig meg van is 20 fontom!

Ezen hamar atlendultem es atadtam magam a varosnak. Sokat az elso este mar nem setaltunk, csak a varoskozpontban levo parkot jartuk korul, majd beultunk egy kelles hangulatu sorozobe, remelve, hogy kaphatunk ott egy kupa sort ((C) sisuko). Masnap kiados reggeli utan aztan valoban felderitettuk az egesz varost, vagy legalabbis az arra erdemes reszet. Az egyik legjobb resz talan a Kiralyi Merfold (Royal Mile) nevu ut, ami onnan kapta a nevet, hogy a hegy (domb?) tetejen levo varat kot ossze a lentebb elhelyezkedo kastellyal. A varos, sot, talan egesz Skocia erdekessege az, hogy meg a lakohazak is nagy szurke kovekbol epulnek, igy az osszes ugy nez ki, mintha egy kis erod vagy ilyesmi lenne. Persze egy viszki szentelybe is ellatogattunk, de sajnos Edinburghban mar nincsen mukodo 'viszki gyar', igy maradt a turistaknak kifejlesztett, bolttal egybekotott ... igazabol csak egy bolt. De meno.

Masnap egy buszos utazas keretei kozt eszakra utaztunk a felvidekre, ahonnan a Hegylako is szarmazik. Ut kozben az idegenvezeto folyamatosan ellatott minket erdekes sztorikkal es fontos tudnivalokkal, valamint millionyi tavat (loch), hegyet es volgyet lattunk, gyonyoru videk. En persze itt is el voltam tajolva, arra szamitottam ugyanis, hogy kicsit tobb zoldet latunk majd, de aki februarban a hegyekben meglepodik azon, hogy havat lat, az meg is erdemli :) Ettol fuggetlenul nagyon jo volt a tura es persze lattunk par to koruli tisztast, ami nem volt havas. Ime egy kis terkep, hogy merre jartunk. Eszakon egeszen a Loch Nessig mentunk fel, kb ott fordultunk vissza.

Vasarnap ismet Edinburghban garazdakodtunk, delelott varostneztunk, utana pedig a Britannia Kiralyi Jachtot tekintettuk meg. Ezt a hajot a kiralynonek epitettek, es miota kivontak  a forgalombol ('98) Edinburghban horgonyoz. Szamos vacsoranak, estelynek es koktel partinak adott otthont, amire szinpompas berendezese teszi alkalmassa. A hajolatogatas utan meg setaltunk egy kicsit a varosban, majd kibuszoztunki a repterre, ahonnan (vegre keses nelkul) hazarepultem.

Osszes kep

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://bolygohollandi.blog.hu/api/trackback/id/tr65951496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása